MIHAELA ANICA

Muzician înzestrat cu o mobilitate artistică remarcabilă, MIHAELA ANICA desfăşoară – atât în Austria, ţara sa de adopţie, cât şi dincolo de graniţele acesteia – o bogată activitate scenică, interpretând, în numeroase recitaluri şi concerte, unele dintre cele mai valoroase lucrări din întreaga creaţie camerală şi concertantă dedicată flautului. Printre cele mai importante evenimente muzicale la care a luat parte se numără festivalurile « Allegro Vivo » (Austria), « Acanthes – Flute Atelier » (Franţa), « Festivalul George Enescu » precum şi recitalurile susţinute în seria de acţiuni culturale organizate de « KulturKontakt Austria ». De asemenea, a câştigat, de-a lungul anilor, importante distincţii şi burse de excelenţă – Werner Tripp Memorial Fund şi Tokyo Foundation, printre altele. Intre anii 2008-2010 face parte din prestigiosul ansamblu « Orchestre de Flutes Français » din Paris, iar în perioada 2010-2011 colaborează cu Filarmonica « George Enescu » din Bucureşti. In prezent este membră a grupului « Maxim Quartet », o formaţie inedită al cărei succes a condus la participarea acesteia la festivaluri internaţionale precum « Festspiele Europäische Wochen » (Passau, Germania), « Israel Festival » (Ierusalim) sau « George Enescu » (România). Concomitent cu activitatea sa concertistică, Mihaela Anica se dedică pedagogiei, prin implicarea sa în proiecte de educaţie muzicală : « Flute Update » (Editura Doblinger – Viena), Yamaha Academy of Music – Viena, Anton Stadler Musikschule – Bruck a.d. Leitha, Austria. Unele dintre cele mai importante proiecte ale sale sunt cursurile de măiestrie (susţinute Bistriţa, Botoşani, Oradea, etc.) adresate atât elevilor sau studenţilor cât şi profesorilor de flaut . De asemenea, începând cu anul 2011 Mihaela Anica este reprezentant, în România, al « Wiener Floetenwerkstatt » (Atelier Tomasi), cel mai important constructor şi furnizor de flaute din Austria.

LAURA BURUIANĂ

După câștigarea premiului I la concursul internațional Young Concert Artists din New York în anul 2003, cariera violoncelistei LAURA BURUIANĂ se bucură de o recunoaștere pe plan mondial, muziciana fiind caracterizată drept o „veritabilă virtuoză, ale cărei sunete izvorâte din instrumentul său sunt pline de culori, de dramă” (New York Times). Artista „ar putea la fel de bine să fie și o soprană. Ea îmbrățișează violoncelul ca pe o extensie a propriului corp, personificând lirismul potrivit unui instrument ce este atât de apropiat vocii umane” (Washington Post). În același an, câștigă și premiul I la concursul internațional Arturo Bonucci de la Roma, fiind definită ca „o artistă cu o intuiție muzicală excepțională, dotată cu o tehnică desăvârșită...” (La Gazzetta del Mezzogiorno) A fost solistă a mai multor orchestre importante precum: Orchestra Simfonică din Bari (Italia), Orchestra de Cameră din Berlin la Festivalul de la Rheingau, Filarmonica „George Enescu” din București, Orchestrele Societății Radio România, Filarmonica din Shanghai, Orchestra din Santander, Orchestra Simfonică din Ohio, Orchestra Simfonică din Carolina de Nord. A colaborat cu diferiți dirijori, printre care: Oliver von Dohnányi, Gerhard Zimmermann, Lorenzo Muti, Chen Xiaochen, Song Kyu Ryu, Remus Georgescu, Dorel Pașcu, Jean-Christophe Spinosi.

 
 

HORIA MAXIM

Considerat a fi unul dintre cei mai buni pianişti ai generaţiei sale, HORIA MAXIM (născut în anul 1971, la Galaţi) este un muzician a cărui prezenţă constantă pe scena sălilor de concerte oferă una dintre cele mai importante referinţe despre talentul său artistic. Anvergura staturii sale de interpret este sugerată, nu mai puţin, de complexitatea expresiei muzicale demonstrate de acesta în abordarea unui repertoriu vast şi complex, atât ca solist concertist – colaborator, în peste 500 de concerte, al majorităţii orchestrelor simfonice din România – cât şi ca partener al unor importanţi interpreţi români şi străini (ex. Maxim Quartet – grup constituit în anul 2011) în recitaluri camerale susţinute pe scene din Germania, Franţa, Italia, Austria, Israel, Japonia şi, bineînţeles, din ţara sa de origine. Horia Maxim este invitat să participe, frecvent, la festivaluri naţionale şi internaţionale, câteva dintre cele mai importante fiind „Europäische Wochen Festspiele“ (Passau, Germania), „Festivalul Internaţional George Enescu“ (Bucureşti, România), „Israel Festival” (Ierusalim, Israel), „Nuova Consonanza“ (Roma, Italia). Realizările sale cuprind numeroase înregistrări, Horia Maxim interpretând, printre altele, un număr semnificativ de creaţii muzicale în primă audiţie (ex. „Concerthymne’’ pentru pian şi orchestră de Liviu Dănceanu – CD produs în anul 2012). De asemenea, a înregistrat variate lucrări pianistice pentru coloana sonoră a unor filme produse în Franţa şi Statele Unite ale Americii (ex. „Youth Without Youth”, film produs şi regizat de Francis Ford Coppola în anul 2007). În paralel cu activitatea solistică, Horia Maxim desfăşoară o activitate pedagogică susţinută, în cadrul Universității Naţionale de Muzică din Bucureşti. În această calitate este invitat, deseori, să susțină importante proiecte de educație (cursuri, competiții) românești și internaţionale.

CĂTĂLIN CREȚU

Născut în 1971, Cătălin Creţu are o dublă formaţie, de inginer în profilul electromecanic şi compozitor, dobândită prin urmarea cursurilor Facultăţii de Maşini şi Instalaţii Electromecanice la Universitatea Tehnică din Petroşani şi Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, secţiile Pedagogie muzicală şi Compoziţie. Atras de domeniul muzical, Cătălin Creţu a aprofundat studiul artei sunetelor în cadrul unui master în Compoziţie multimedia absolvit la Hochschule für Musik und Theater Hamburg, şi mai apoi, al unui doctorat finalizat cu obținerea titlului de doctor în muzică la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Bursier al Şcolii post-doctorale MIDAS, Cătălin Creţu are o creaţie destul de bogată în care se regăsesc lucrări în diferite genuri, de la muzică de cameră şi opusuri simfonice la muzică electronică, muzică asistată de calculator, lucrări multimedia, etc. Multe dintre acestea au fost achiziţionate de Biroul simfonic al UCMR şi i-au adus lui Cătălin Creţu mai multe premii.

 

GABRIELA TOFAN – PROJECT MANAGER

Artist vizual de formație, absolventă a specializării sculptură la Universitatea Națională de Arte din București, Gabriela Tofan a întreprins numeroase activități culturale în spațiul cultural românesc în ultimii 10 ani. A colaborat cu mai multe ONG-uri și Fundații, participând la implementarea unor proiecte muzicale și de educație artistică, expoziționale și de promovare culturală. Dintre colaborări, amintim: Elite Art Club UNESCO, Fundația Culturală Artex, Muzeul Memorial “Mihail Kogălniceanu” și Muzeul Memorial “Paul Cernătescu” din Iași, Muzeul de Istorie “Paul Păltănea” din Galați, Muzeul Național “Grigore Antipa” și Muzeul “George Enescu” din București, A.F.C.N, alte ONG-uri cu specific cultural și instituții de învățământ superior. Din 2007 coordonează Asociația Art&Co, entitate care participă activ la formarea și promovarea culturii prin inițierea, coordonarea și implementarea de proiecte și prin susținerea de grupuri și inițiative culturale românești. Din 2016, în calitate de manager, reprezintă artiștii proiectului Zona Imaginarium, crezând cu convingere în dezvoltarea și promovarea ideilor și conceptelor acestuia.